fbpx

PROFESJONALNA SESJA BIZNESOWA: E-COMMERCE, WIZERUNKOWA I LOOKBOOK – JAK PRZEBIEGAJĄ I JAKIE SĄ RÓŻNICE? #blog

Czym różnią się od siebie sesje biznesowe, wizerunkowe i lookbook? Celem każdej z nich jest promocja – Ciebie, Twojej marki lub konkretnego produktu. Jednak każda z nich przebiega nieco inaczej i skupia się na innych aspektach. Dowiedz się więcej na ten temat!

Sesja biznesowa i fotografia e-commerce – pomocne w budowaniu profesjonalnego wizerunku

Żaden duży sklep internetowy nie może się obejść bez dobrze wykonanych fotografii e-commerce. To właśnie od nich zależy pierwsze wrażenie potencjalnego klienta. Celem takiej sesji jest przedstawienie Twoich produktów w atrakcyjny sposób, by klient mógł dokładnie zapoznać się z nim przed zakupem.

Na co zwraca się szczególną uwagę w przypadku fotografii e-commerce? Chodzi przede wszystkim o precyzyjne przedstawienie detali produktów – nie tylko kształtu i koloru, ale także wielu unikalnych funkcji. Często robi się je na neutralnym lub spójnym z wizerunkiem marki tle.

Z kolei sesja biznesowa ma przedstawić pracowników w profesjonalny sposób, by wzmocnić wizerunek Twojej firmy. To właśnie fotografie biznesowe umieścisz na swoim firmowym profilu LinkedIn. Choć w ich przypadku kładzie się duży nacisk na „biznesową mowę ciała”, fotografia ma przedstawiać także cechy charakteru osoby na zdjęciu.

Zdjęcia wizerunkowe – swobodnie, ale wiarygodnie

Sesja wizerunkowa ma z założenia nieco luźniejszy charakter, ale jej cel jest podobny: wykreowanie wiarygodnego i kompetentnego wizerunku. Takie zdjęcia są ważnym elementem budowania marki w mediach społecznościowych – dzięki nim możesz pokazać swoim odbiorcom bardziej „ludzką” stronę swojej firmy. W tym przypadku nie jesteś skazany na studio, ponieważ sesję można przeprowadzić w plenerze lub innej kreatywnej przestrzeni.

Ważne, aby oblicze przedstawione na zdjęciach współgrało z charakterem i zajęciem fotografowanej osoby. Świetnym pomysłem mogą okazać się dodatki nawiązujące do wykonywanej pracy. W przeciwieństwie do sesji biznesowej, na fotografiach wizerunkowych możesz postawić na mniej formalny strój – najlepiej taki, w którym fotografowany czuje się dobrze.

Czego unikać? Przede wszystkim prześwitującej odzieży i rzucających się w oczy nadruków. Uwaga powinna być skupiona na twarzy, która jest kluczowym elementem profesjonalnego zdjęcia i portretu biznesowego.

Sesja lookbook – zaprezentuj swoje produkty i stylizacje

Lookbook to kolejny popularny rodzaj profesjonalnej sesji zdjęciowej. W przeciwieństwie do dwóch poprzednich nie skupia się na prezentacji osób, a konkretnych stylizacji, produktów czy kolekcji mody. Fotograf koncentruje się przede wszystkim na estetyce, kreatywności i wizji artystycznej, by stworzyć wizualną narrację wokół określonej marki lub linii ubrań.

Zdjęcia do sesji lookbook często wykonuje się w kilku różnych miejscach, które razem tworzą odpowiednie tło dla kolekcji. Jednak najważniejsze jest skupienie się na detalach, uchwycenie charakteru każdego elementu garderoby i prezentacja zamierzonego przekazu Twojej marki.

Przebieg sesji zdjęciowej w Unique Agency

Sesje biznesowe, wizerunkowe i lookbookowe mają różne cele i skupiają się na innych aspektach fotografii. Jednak cały proces wygląda dość podobnie. Oto jak przebiega każda z tych sesji – krok po kroku!

  1. Konsultacja. Zanim przejdziemy do działania, nasz zespół skonsultuje się z Tobą, by poznać Twoje cele, oczekiwania i preferencje. Omówimy także szczegóły dotyczące miejsca, stylizacji i koncepcji sesji.
  2. Planowanie. Na podstawie konsultacji opracujemy plan sesji, w tym wybór lokalizacji, stylizacji, koncepcji oraz odpowiednich modeli i modelek z naszej agencji, którzy będą reprezentować Twoją markę. Możemy również zaproponować pomysły na temat dodatkowych elementów, które wzbogacą Twoje zdjęcia.
  3. Sesja fotograficzna. Nasi wykwalifikowani fotografowie i reżyserzy zajmą się prowadzeniem sesji w profesjonalnym studiu lub w innym ustalonym miejscu. Modelki i modele z Unique Agency będą doskonale przygotowani do pracy przed obiektywem, dbając o to, aby każde zdjęcie oddawało Twoje intencje i wizerunek marki.
  4. Retusz i edycja. Po sesji nasi profesjonalni retuszerzy zajmą się poprawą i edycją zdjęć. Dzięki temu będą wyglądać jeszcze lepiej!
  5. Dostawa gotowych zdjęć. Po zakończeniu retuszu otrzymasz gotowe zdjęcia w wybranej formie, na przykład jako pliki cyfrowe lub wydruki. Teraz już możesz wykorzystać je w swoim biznesie!

Chcesz wyróżnić swoją markę lub kolekcję na tle konkurencji? Nasza firma oferuje sesje biznesowe, wizerunkowe i lookbookowe, które przeniosą Twój biznes na nowy poziom. Jeszcze dziś skorzystaj z naszej oferty i zaprezentuj swoją markę w świetle reflektorów!